Фаворити Април/Май 2016

Здравейте!

Време е за любимият ми за писане пост. Защо ли? Защото е  лесен, приятен и интересен за писане. Също и лесен,приятен и интересен за четене. Скромно.

Няма нужда от много съсредоточаване и препрочитане. Не е просто скучна информация за техники и начини на пеене и разпявания. Не е поредния „мотивиращ“ пост, в който се опитвам да ви накарам да повярвате в собствените си сили, да станете от дивана и да направите нещо чудесно… Защото моята природа е точно обратното на това – толкова труден и тягостен е механизмът ми на задействане, че неусетно стигнахме на крачка от лятото, а всичките ми планове за концерти, песни и музика трупат прах в сърцето ми (няма как да са в главата, музиката е душата ми).

Чудя се не е ли време вие да ме мотивирате и заредите с енергия и идеи?

А  сега ще ви споделя кои са фавроитите ми за изминалите няколко седмици/месеци. Последният път правих подобен пост през януари. Надявам се това да е било достатъчно дълъг период, в който съм започнала да ви липсвам страшно много и ето… ХОП! Пак съм тук.

Да ви обещая, че ще пиша по-редовно? Не мога да ви обещая, но ще се опитам.

Beyonce – Lemonade

c65cf4265487c10beb8cd870c54bdab1

„I had my ups and downs, but I always find the inner strength to pull myself up. I was served lemons, but I made lemonade. My grandma said “Nothing real can be threatened.” True love brought salvation back into me. With every tear came redemption and my torturers became my remedy. So we’re gonna heal. We’re gonna start again. You’ve brought the orchestra, synchronized swimmers.“

Трябва ли да споменавам, наистина ли трябва да го казвам?  Трябва ли да кажа отново, колко много обичам Бионсе? Не е любов, а обсесия. Не, не е обсесия, а магия. Дори е малко откачено. Сякаш искам да се вмъкна под кожата и, да разбера какво си мисли, какво чувства. Чудя се какво ли е да бъдеш Бионсе? Какъв ли е света през нейните очи?

С новият си проект тя ни показа какъв е. Грандиозен, уникален, мощен, женствен , горд, секси, агресивен, опрощаващ. Всъщност Бионсе успява да изрази всички състояния през, които минава една жена, всички емоции, които я владеят. Като ужасяващ ураган, поглъщащ всичко след себе си, като тиха утрин, събрала чистотата и тайните на природата. Това усетих слушайки и гледайки филмът Lemonade.  Почувствах се малка и крехка на фона на тази жена. На фона на нейната женска сила.

„So what are you gonna say at my funeral, now that you’ve killed me?“

beyonce-lemonade-album-48-640x355

Толкова много знаци, мистика, тайнственост и в същото време абсолютна яснота има в този проект. Не само музиката, но и думите и са така разтърсващи. Всичките и послания към жените, към майките наистина ми въздействаха много силно.

В същото време поглеждайки по-повърхностно виждаме една жена бореща се с чувствата си, когато разбере, че е излъгана, измамена.  Изневяра? Предателство? И как женската душа тръгва от пълно с черно отчаяние и достига до прошката. Да, защото прошката е това, което пречиства и извисява, това, което те прави много повече от просто човек.

„I tried to change. Closed my mouth more, tried to be softer, prettier, less awake. Fasted for 60 days, wore white, abstained from mirrors, abstained from sex, slowly did not speak another word. In that time, my hair, I grew past my ankles. I slept on a mat on the floor. I swallowed a sword. I levitated. Went to the basement, confessed my sins, and was baptized in a river. I got on my knees and said ‘amen’ and said ‘I mean.’

Screenshot_1

I whipped my own back and asked for dominion at your feet. I threw myself into a volcano. I drank the blood and drank the wine. I sat alone and begged and bent at the waist for God. I crossed myself and thought I saw the devil. I grew thickened skin on my feet, I bathed in bleach, and plugged my menses with pages from the holy book, but still inside me, coiled deep, was the need to know … Are you cheating on me?

Cheating? Are you cheating on me?“

„You find the black tube inside her beauty case where she keeps your father’s old prison letters. You desperately want to look like her. You look nothing like your mother. You look everything like your mother. Film star beauty. How to wear your mother’s lipstick. You go to the bathroom to apply your mother’s lipstick. Somewhere no one can find you.

You must wear it like she wears disappointment on her face.“

В този албум няма песен, която да не харесвам. Харесвам всичките. Обожавам ги.

Телефонът ми звъни с песента „Formation“. Смея се на себе си, защото ми говори толкова много, а тя съвсем не е посветена на крехките, бели женички като мен. Е, това не пречи да се клатя като идиот на ритъма и и да се кефя максимално.

Трогна ме и баладата “Sandcastles” , a “Daddy lessons” & “Sorry” е тази, която слушам най-много на Repeat.

 

“365 Days of Self Love” with Vanessa Videnova

Screenshot_2

Знаете, че съм почитателка на блогърите и хората, които правят клипове вYoutube. Самата аз много бих искала да се занимавам с такова нещо, но не мисля, че ще успея да извлека нещо полезно за себе си от такъв вид дейност в България. Тук сме като едно малко село, в което всички се познават, а подобни клипчета ще смалят дистанцията между моите лични преживявания и околните до минимум, което не знам дали ми харесва. Ще си кажете: „Но, нали пееш, каква анонимност искаш?“ В пеенето пак можеш да играеш роля, да си героя в песента, не е задължително всички да знаят всичко за теб.
До сега не съм попадала на български блогър/влогър, който да ми е интересен и да харесам. Е, попаднах на един, но той не говори за „повърхностни“ неща като козметика, мода и подобни. Самата аз се изненадах, че е възможно да съществува такова животно ( в най-милия смисъл), даже не животно, а космическо, гениално същество, което да ме привлече в своята орбита толкова силно. Тя е страшно млада, по-малка от мен на години и толкова мъдра. Говоря за Ванеса Виденова. Първо да се разберем, че с нея не се познаваме лично и дори ми е странно да говоря за нейните клипове и писания тук, тъй като смятам тази част от мен за лична, както и за повечето хора. Ванеса се занимава с астрология, но не това е основното, което ме привлече в нейните клипове.
Ще оставя няколко линка, които да прегледате и ако това is not your cup of tea пак всичко е наред. Но ако усетите, това, което и аз усетих, мисля, че ще бъдете признателни, че съм споделила.Благодаря ти, Кали, че ми показа тези клипове и блогът.

http://365selflove.tumblr.com/

http://sh1zo.tumblr.com/

https://www.youtube.com/channel/UCSw5H8DLIXhxtfciTB4I9NA

Нейните клипове са изпълнени с позитивна енергия и светлина, така, че с нетрпение чакам всеки нов ъпдейт на YouTube канала и.

Птичият събор

1492891_10152149048870242_162129465_n-853x685

Следващият ми фаворит е книгата „Птичият събор“ на известният илюстратор, писател и филмов режисьор Петер Сис (Conference of the birds). Подарих я на мама за 24 Май и двете с нея останахме смаяни от красотата на книгата, от мистиката, от философията, от знаците.  Ванеса има клип специално за книгата, така, че можете да го видите и да разберете за какво се разказва. Това е едно творение, над което мога да мисля и медитирам много време. Илюстрациите вътре са запленяващи и магически.

Не мога да ви опиша историята, не мога да ви я синтезирам в едно изречение. Трябва да се докоснете до нея. Наистина красива!

ПЕСЕН на МЕСЕЦА

lucy-foyvance

Любимата ми песен през последния месец е “She burns” на Foy Vance.

Къде съм спала до сега и как не съм разбрала за съществуването на този гениален музикант и певец. Скоро не бях чувала такъв глас. Трябва да чуете и други негови неща.

https://www.youtube.com/watch?v=1IoMTmJ7SKw

Дурги работи 🙂

0.02.01.10b46559620ac8d0f901e1009ff89a7b611527ff23766437d4359f3d487cc9d1_full

Да, виждате супер странна снимка, на мръсните ми маратонки, но съм влюбена в тях. Защото са РОЗОВИ и удобни и сега искам 100 подобни. Как е възможно сега и по това да се зарибя. И ако трябва да пиша за мода, моите модни приключения последните месеци са свързани само с едни маратонки, черен панталон и блуза на раета. Много вълнуващо.

С какво да завърша накрая? Чудя се дали да говоря за Евровизия, за дъждовете, за цената на билетчето, за лятото и летния гардероб, който нямам.За отпуската, която е малко или за книгата, която чета? Или за дилемата дали да си купя сребърно или златно яке?

Да поговорим за факта, че ставам на 27 години скоро (sad face). Какво се прави като станеш на 27?

Как да възприема този факт?

Мисля, да завърша с тази прекрасна снимка от Земен и разходката ми по новата Екопътека.

В момента това, от което се нуждая е  природа и зелено!

d0fe41ffb9c12455d2674c5c9a4c269bfd21c91d6a65f4ffe838170e9bcf854b_full

 Еле

Leave a Reply

