Мотивация

Привет!

Това е една тема, над която много размишлявах. Беше ми трудно дори да седна да напиша поста. Ето колко съм мотивирана…

Screenshot_2Не изглеждам ли мотивирана да превзема света?
 В днешно време е трудно да се занимаваш с изкуство от всякакъв вид, всъщност да се занимаваш с каквото и да е. Да си учител или лекар? Да си артист? Нима всички ние не изпитваме трудности и липса на желание за работа понякога?Нима не се срещаме с несправедливо или подло отношение, нима не ни използват или подценяват?
Естествено аз ще погледна на темата като изпълнител, макар в момента да не пея по клубове (личен избор) и ще се опитам да ви дам съвети как да се мотивирате сами, когато никой друг не ви помага. В моя случай нямам продуцент, нямам музикална компания, която да ми помага, нямам кой знае какви средства за реклама. Търся сама участия, които ми харесват и работя само с хора, които ми харесват. Сама съм си избрала да не участвам във формати, тъй като смятам, че не бих се вместила в изискванията им. А дори и да се вместя, готова ли съм да платя цената? Очевидно не съм.
Screenshot_1
Поради изброените горе причини намерих друга работа, която харесвам, и в която откривам мои нови неподозирани качества, общувайки с много хора всекидневно. Истината е, че преди да започна изревах цял океан от сълзи, поради усещането, че предавам музиката или че тя предава мен, забравяйки, колко много от моите колеги работят като „нещо друго“, докато търсят късмета си на музикалната сцена. Това, че съм имала лукса две години да търся спокойно хубави участия и да напиша дипломната си работа, не означава, че много мои колеги не са преживели същото.
А колко ли пъти съм се връщала разочарована и разплакана след някой концерт или участие, когато съм усетила, че напразно съм вложила толкова усилия, за някого, който не оценява?
Имам куп примери, с които да покажа как не винаги това, за което си учил и мечтал да работиш се постига веднага или лесно. Една от най-близките ми приятелки, мога да кажа моя втора сестра, е невероятен художник, завършил Художествената Академия, но в момента работи във ветеринарна клиника. Това обаче не означава, че се е отказала, а напротив бавно следва целите си.

И как в тази ситуация, когато, това, което искаш не ти дава сигурност и стабилен доход, да се мотивираш? Или когато усещаш, че не се вписваш или си недооценен?

Chalk drawing -

Как да се мотивирате? Ето какво правя аз.

1.Защо го правя?

Задайте си този въпрос, върнете се в самото начало, когато сте започвали и се запитайте защо. Ако отговорът е „защото, това е, което обичам“ , „ защото това съм аз“ значи няма място за отчаяние. Ако това е част от теб, нима е възможно да живееш без него или да БЪДЕШ без него. Ти няма да си ти.

2.Какво искам да постигна?

Имате ли цел? Ако не бързо, много бързо помислете каква е тя, изяснете си я. Например аз искам да направя песен с Лана Дел Рей. Дали е възможно? В днешния свят, в който всеки има достъп до всичко и клиповете ти случайно могат да попаднат в точните ръце… според мен е възможно. Или искам да запиша авторска песен.
Не можем да живеем без цели. Ако нямаш посока, в която да се движиш демотивацията бързо заема пространството около теб.
Седнете и напишете на лист целите си.
3. Визуализация.
Ако не сте запознати с това животно, време е да се запознаете. Това са онези моменти, в които си мислите за някой и го срещате „случайно“ на улицата точно в този ден. Визуализацията е мощно оръжие. Мислете за целта си като за нещо, което се случва в момента и мислете за него в пълни подробности. Бъдете наясно с чувствата си в момента на изпълняването на целта ви, дори как ще сте облечени.Чрез визуализация изживявам всеки мой концерт или участие успешно. Точно по начина, по който искам да бъде.
index
4. Обградете се с позитивни хора
Огромен враг на мотивацията е негативното отношение. Особено на обкръжението ви. Ако постоянно чувате „Ох, това е трудно“, „Онова е трудно, гадно, несправедливо, отвратително… и т.н“ то няма как да не ви повлияе. За какво са ви черни станции? И без да ви напомнят знаете, че е трудно.
Ако някой ви подмята реплики от сорта: „Ти заряза музиката май“ или „Защо така се случва при теб, не те дават по телевизията?“ го разкарайте бързо от очите си.
5. Не се сравнявайте с останалите
Искаме или не, ние хората имаме голямо его, искаме да сме харесвани, искаме да ни одобряват и да ни засипват с комплименти. Зависими сме от мнението на хората. Веднъж изправени на сцената, страха да бъдем отхвърлени е голям. Едно нещо обаче е сигурен фактор да загубиш мотивация си: сравнението.
Да, някой има по-голям успех от теб, или глас, който ти нямаш, красиво тяло, повече пари, самочувствие… Радвай се, взимай си поуки, но знай, че никога няма да излезеш победител в тази жестока игра-винаги някой ще е по-добър от теб, но и ти винаги ще бъдеш по-добър от някого. Така, че гледай себе си и се води от себе си.
Това, което е добро за някой друг, не означава,че е добро за теб.

6. Запишете се на спорт(или пък си намерете хоби)

Тук и аз съм несериозна, въпреки, че обожавам да ходя на йога, за спорта се изисква отделна, специална мотивация. Но ако спортувате ще се чувствате по-добре, по-привлекателни и здрави. Ще усещате само позитивите от него, а когато се чувствате добре няма как да паднете духом.
Направете нещо, което ще ви вдъхнови. Разходете се сред природата или отидете в някой приют за кучета и разходете няколко. Общуването с животните е като валериан.
Прочетете някоя хубава книга. Не се вторачвайте в проблемите си постоянно, а напротив разсейте се с нещо приятно.

52f873_867d2e3306c743d0b20ac619ff3ca575.jpg_256
7. Постройте си мост над реката

Тоест не се оставяйте на течението що се отнася до вашия занаят. Ако сте певец-репетирайте, ходете на уроци и се усъвършенствайте. Приятно е да знаеш, че си във форма и си готов за нови проекти и предизвикателства.
Това е специално за мен, тъй като през последните месеци забравих какво е пеене и гласът ми е загубил много от своята сила. Сега трябва да започна наново и за това съм си виновна само аз и апатичните ми настроения. Когато се слушам, се ядосвам и съответно демотивирам, за това … не на течението.

8. Подредете живота си.

il_fullxfull.587260029_harv
Буквално. Изчистете бъркотията, подредете гардеробите, сложете нещата на мястото им. Изхвърлете ненужното. Това е терапевтично. На няколко месеца пренареждам нещата си и се отървавам от вещите, които ме затрупват. Ако не ми трябва-в кофата.
Ако нямаш работа например и ставаш в 12 на обяд, цял ден се въргаляш по пижама в неоправено легло, прескачаш дрехи и неизмити съдове… демотивацията е в пълна сила.
Изчисти навсякъде. И вън. И вътре в главата ти.
9. Водете си дневник
Не таен. Дневник. Записвайте всичко важно или маловажно, идеи, правете си график, списъци, водете изрядно бюджета си и помислете дали не давате много за неща, които са ви излишни. Бихте могли да ги вложите в нещо друго, свързано с професията ви. Може да спестите за нов микрофон или книга? Пишете в дневника.
Не преживявайте проблемите, а ги решавайте!

Надявам се с тези няколко съвета, които споделих да ви помогна да се мотивирате по-лесно и да вършите нещата с по-голям замах. Знам, че не е лесно, но знам също, че зависи от нас.А сега да помисля, коя ще е следващата песен, която ще запиша.

До скоро!
Еле

Screenshot_10

Leave a Reply

