Репертоар за концерт. Как да подберем най-подходящите песни?

Popular-Woman-Spring-Flowers-Pink-Gazanias-WallpaperПривет!

Зимата не иска да си тръгне за това започвам темата с тези прекрасни цветя. Вече официално ми писна да нося ботуши и да ми е студено!

След кратко отсъствие се завръщам с нов пост за празника на работещата жена. Точно това ме спираше да пиша, а и е толкова трудно да измислям нови теми, които да са полезни и интересни едновременно. Помагайте ми!

Докато се возех в претъпканото метро ми дойде идеята да обсъдим как да си направите подходящ репертоар за изява, концерт или участие, като ви дам пример с вече минал такъв за мен, който бих казала, че се получи доста добре и накрая всички бяха доволни.

Когато говорим за репертоар се знае, че трябва постоянно да обогатявате своя с нов, за да може при изникнала възможност да изберете подходящите такива за повода. Това се прави най-вече, за да не ви се трупа много работа на главата или да се окаже, че нямате нито една песен, която да можете да ползвате за дадения случай. Е, прави се и защото сте певци.

Когато се подготвяме трябва да вземем предвид няколко неща: повода на концерта, мястото на провеждане, каква публика ще преобладава и как ще изглеждаме, но това е друга тема.

487999_400352436680039_329933287_nДнес ще ви разкажа за концерт, в който взех участие преди няколко години в град Кюстендил. „Закриване на кюстендилско лято“ се проведе на 31 август и идеята му беше да бъде специално за младежите в града. Много хубава музика, светлини и добро настроение. Мястото на провеждане беше на открито, така, че да можете да бъдете чути от целия град.

В концерта участваха четирима изпълнители, всеки от, които трябваше да подготви свой сет от песни за около 20 минути, с които да забавлява хората.

Ето какъв беше моят подход.

Винаги избирам песни, които ми отиват независимо дали са актуални сега или са били такива преди 50 години. В редки случаи изпълнявам песни, които са комерсиални, въпреки, че тук е много подходящо.
Специално за този повод, в който основната цел е забавлението бързите песни е хубаво да преобладават, но в никакъв случай не забравяйте и баладите. Когато няма хубава акустика те не звучат така внушително, но за да се сменя настроението и да е разнообразно е хубаво да ги има.253473_403429333039016_1486660619_n

Моят избор на песни беше следният (колкото помня):

1. „That’s it I quit, I moving on”
2.”Quicksand”
3. “I can’t make you love me”
4. “Fire”
5. Съвсем искрено ви казвам, че петата не си я спомням, за това ще се задоволите само с 4

Накрая се включих и в частта на Боги, който е рап изпълнител и изпяхме двете ни общи песни, които така обичам.526314_400694833312466_1609995253_n

1) https://www.youtube.com/watch?v=lDszpGDlEGs

Чух тази песен за първи път в изпълнение на Адел и веднага се влюбих в ритъма, мелодията и стила. Оригиналът е на Sam Cooke и е от 1962 година. Самата песен много подхожда на гласа ми, забавна е, закачлива е, танцувална е. Да, звучи много ретро, но кой не обича Rhythm and blues?
Като цяло е подходяща да бъде сложена и в средата и в края за финал, но аз реших да започна с нея, тъй като е важно първото впечатление и това, което ще прозвучи в самото начало. Песента хваща вниманието веднага, без да е тежка и натрапчива, а точно обратното. Исках да привлека хората с тази забавна мелодия, тъй като мястото, на което се провежда концерта е шумно и всички разговарят.

2) https://www.youtube.com/watch?v=FVD_Pkg9L8Q

Следващата песен бих нарекла рискована, тъй като е необичайна и напълно непопулярна.
В нея няма супер силни моменти, които да накарат хората да ахнат, но по-важното в случая беше, че на мен ми е любима и смятам, че ми отива. Дълго време мои приятели мислеха, че песента е моя и специално написана за мен, което е големият бонус, когато пееш неизвестна песен с модерно звучене. Песента всъщност е на Bethany Joy Lenz, която за мен е невероятна изпълнителка и моя любимка. Въпреки, че привидно изглежда лесна, всъщност е трудна и технична песен и ми отне доста време да я направя. Нея сложих втора и мисля, че се прие доста добре.

3) https://www.youtube.com/watch?v=Vfj-peP6a7o

Тъй, като не си спомням коя беше петата песен ще предположим, че точно в средата на моята програма сложих тази балада. Избрах си нея, защото мелодията е красива, Адел беше доста актуална тогава (оригиналът е на Bonnie Raitt) и както предните две -отиваше ми. Когато дойде време за тази песен, вече имаше доста публика и слънцето беше залязло. Това помогна въздействието на баладата да бъде по-силно. Получи се романтично.

 4) https://www.youtube.com/watch?v=2QyZ-1fBkhI

За край заложих на една толкова любима песен, която изпълнявам във варианта на певците от сериала „Glee“, но по оригинал е на Bruce Springsteen и двете нямат нищо общо. Толкова секси песен, толкова забавна и готина. Обожавам да я пея! Смятам, че супер за финал, тъй като идеята на целия концерт беше да се позабавляваме и да потанцуваме. Винаги можете да изберете за финал и бавна песен, но ако поводът е друг.

kokicheta03

Това е начинът, по който бях разпределила програмата си. Помнете, че има поводи, когато можете да заложите на песни, които може би не ви представят в най-силната светлина като изпълнител, но са предназначени да забавляват околните и вас. Няма нужда да се престаравате всеки път с тежки балади или сложни песни, тъй като публиката винаги е по-важна от вас и вашето его. Има поводи, на които можете да покажете всичко, на което сте способни. 

376777_400352473346702_1069504440_n

Аз подбрах тези песни и смятам, че всъщност лекотата им направи моя глас да изпъкне. Всяка от тях изисква различна техника и настроение, така, че ако на публиката моята порция музика им е понесла леко и приятно, то подготовката за мен си беше съвсем сериозна.

За да завършим темата ще кажа няколко думи и за външния ми вид.
Бяла лятна рокля, весели бижута, рошава коса и обувки на платформа. Грим без черно и повече блясък. Накрая смених обувките с кецове, тъй като ми се струваше, че до Боги да застана с такива обувки е смешно.

Надявам се ви показах съвсем достоверно как следващия път можете да подберете вашия репертоар за подобен повод. С какво да се съобразите и какво да избягвате.

Приятно пеене!

Еле

Leave a Reply

