How to belt? Part 2

Здравейтеееее!

За да развиеш тази техника и да увеличиш диапазона, в който може да я практикуваш НЕ трябва да се спираш. При мен става точно това и всъщност тук възникват споровете. Трябва ли да се напъваш или не трябва? Някои певци много я харесват и определено се опитват да натискат колкото се може повече, за да постигнат успех. Е, аз определено не съм от тези. С времето разбрах, че когато работиш упорито някои неща се случват от само себе си и няма нужда от напъване. Успях да добавя един, два тона по-нагоре от естествения ми преход на гласа (фа на първа октава) и съм доволна. В един момент обаче превключвам на фалцет и така ми харесва. Винаги казвам на учениците, че е хубаво да можеш от всичко по малко, за разкош, но все пак да не губиш себе си по пътя и да уважаваш гласа си.  Е, няма да направя кариера на Бродуей, защото там белтинга е важен.

https://www.youtube.com/watch?v=Xp7ARm2Lwdo

Божествени!

Както в йогата, не може да я практикуваш от 2 дни и изведнъж да се изправиш на главата си в челна стойка. Има път, през който да минеш. Не забравяйте най-основното: за белтинга използвай речта! Развивай речта, говори ясно и изразително, изнесено напред. Гледай как го правят актьорите и се опитай да вложиш тази изнесеност и сила в пеенето.
1. Преглеждай информацията, която имаш. Прави си упражненията редовно.
2. Дишането! Научи се контролираш дишането.
3. Бъди уверен!

Белтинга изисква голямо усилие и напрежение върху тялото (не гърлото). Трябва да го използваш като източник, от който черпиш енергия за пеенето. Това обаче не означава, че трябва да вдишаш много въздух и да натиснеш вътрешностите и корема си. Напротив, овладей всеки процес и отвори тялото.
Гръдният кош, бедрата, гърбът – стани по-широк и усети стабилността. Изкашляй се, засмей се, за да усетиш как реагира тялото ти докато прави тези движения. Сега повтори усещанията и кажи на глас that’s (датс). Усети ли стабилността? Сега го изпей. Повтаряй упражнението докато ти стане ясно.

БЕЛТ ТЕХНИКАТА ПРИ РАЗЛИЧНИТЕ СТИЛОВЕ

РОК

За, да успеете да направите характерния силен и доста груб звук(резонанс), трябва да се опитате да държите прав тон, опитвайки се да държите викането (трябва си за рока) отпред в лицето, без да позволявате да се разпространи в гърлото. Тук сведете вибратото в минимални количества. Представете си, че последната нота от фразата се приплъзва като на пързалка, а не закована в средата, опитвайки се да издържи колкото може. Приплъзнато “ААААА”, а не задържано.

ПОП
Важи всичко казано до сега в двата поста.

Музикален театър

lea-michelle-press-2014-650bТук работата е дебела. Който и мюзикъл да хванеш, не може да минеш без това. Винаги можеш да различиш един певец/актьор, който играе на Бордуей. Точно там можеш да усетиш какво всъщност е белтинга. По-старите постановки имат доста високи ноти, в които да ползваш техниката, но не толкова високи, колкото в новите и съвременни такива. Обикновено трябва да си на много високо ниво в белтинга, за да се справяш всекидневно с тежките партии.

https://www.youtube.com/watch?v=BLTYh2RM4pA

Това лесно ли е?

R&B

Използва се повече тембъра и chest voice. Използвай силния тембър само на места, не в цялата песен.

КЪНТРИ

Тук миксирания белтинг е най-често срещания. (виж първа част)

Песни, които да чуете:

Деми е толкова добра. Мисля, че тази техника не е трябвало да я учи даже. Колко ли време трябва да работя върху тази песен, за да достигне 10 % от това, което прави тя?

Пеете ли на пръста пред лицето си?Аз да. Ха-ха

frozen_41152Най-добрите белтъри в света са и едни от най-добрите певци. Самото звучене на гласа на мен лично ми e доста натъртено и грубо. Моят начин на пеене е коренно различен, но определено си заслужава да опитам да направя няколко упражнения.  Адина Мензел е една от най-впечатляващите певици, които съм чувала. Тя играе в театъра и пее като звяр. Всички знаят песента от “Замръзнало кралство” “Let it go”,  която така ненавиждам, но в изпълнението на Адина можете да открпите този изнесен, силен глас и да чуете белтинга. Ето още едно нейно изпълнение за разкош.

https://www.youtube.com/watch?v=MslDnwerQRA

Докато се опитвате да разучавате белтинга не забравяйте, че звука не идва от гърлото. Това е най-бързия начин да изтощите гласа си и дори да го загубите. Именно за това предупредих, че препоръчвам тази техника на опитните певци. Можете да правите всичките си упражнения за разпяване, само, че ползвайки белт. Звука идва от носа, от лицето, от челото, от главата. А казах ли ви, че не идва от гърлото? ха-ха Повтарям го, защото, когато почнете упражненията това ще е първият ви инстинкт.

Ако сте решили да пробвате – успех!

Ele

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s