Weekly obsessions. Summer edition.

Май трябва да променя името на тази рубрика. Определено не съм редовна. Трудно се зарибявам или по-скоро, когато съм зарибена по нещо, то трае продължително и не се сменя всяка седмица. По тази причина нарекох този пост Weekly obsessions. Summer edition.

DSCF2153/Банско/
Вече е лято, ако не сте забелязали от непрестанния дъжд и хладно време. За мен лятото не е най-силният сезон. Никога не съм обичала жегата, не си падам по висенето на плажа и кафетата, нищо, че съм родена през Юли. Този сезон ми носи повече депресия, отколкото разпускане. В състояние съм да разпусна до такава степен, че да намерите остатъци от мен по дивана на есен. Напълно мога да се изпаря. Това прозвуча доста смущаващо, но хората, които са като мен ме разбират. Силичките ми намаляват през лятото и ставам абсолютно непродуктивна.

Опитах се да събера нещата, които са ми били любими през топлите, летни дни. Надявам се да ви е интересно.

1. Салата „Капрезе”
DSCF2083
Така я наричат по ресторантите, но определено вкъщи си я правя по-вкусна. Прави се лесно и бързо. Нарязвате една доматка на кръгчета, добавяте моцарела. Заливате с песто и ядете. Аз си купих орехово олио и понякога слагам от него. Това е любимата ми салатка за лятото!

2.beyonce-visual-album-tops-one-million-in-us-salesНе знам защо не съм говорила за този албум (!?!!), но от половин година слушам само него. Говоря за последния проект на Бионсе. Петият подред албум “Beyonce”, който излезе в края на декември 2013. Певицата се продуцира сама в него и сама взима всички бизнес решения, а едно от тях е да направи клип към всяка песен. Точно за това албума се нарича „visual” и е еднакво въздействаш не само като звук, но и като картина. Някои сигурно са си мислили, че е луда да направи клипове на всички песни. Така се губи елемента на изненада за публиката и възможността да пуска песните една по една през цялата година, а през това време да изкарва пари и от сингли. Е, да, но това е Бионсе. Тя не е като останалите артисти и определено има свободата да прави каквото си поиска.

Beyoncé_-_Beyoncé.svg

Решението да обедини песните в албума с клипове и къси филмчета между тях определено не беше грешка. Тя пазеше до последно това намерение и обявяването му пред публика предизвика истерия във феновете. Албума е обявен за номер едно от много музикални критици, които коментират и гласовите ѝ качества. В този албум те определено блестят повече от всякога. Да не говорим за външния ѝ вид. Дори след бременността тя никога не е била в по-добра форма и го показва във всеки клип.
В процеса на работа върху албума Бионсе работи с композитори и изпълнители от ранга на Sia Furler, Timbaland, Justin Timberlake и мисля, че тяхното влияние се усеща много осезаемо от всяка песен.
Доста се разгърнах, но някои от вас може би не са слушали албума или не са фенове, за това малко информация не е излишна. Бих препоръчала дори само от тази гледна точка да чуете и видите албума и клиповете. Моите любими песни от албума са много, но все пак ще спомена „Rocket”, “Partition” и “No angel”.

20131213-093722
Подбрала съм ви един клип от турнето ѝ с Jay-Z, което тече в момента „ON THE RUN TOUR”, в което засяга нейната любима тема от години насам – за феминизма. Както забелязвате малко мъже са успели да се доберат до нея на сцената. Дори целия и бенд е само от дами. И как няма да засяга тази тема – само я погледнете… Успешна, красива, талантлива бизнес дама. Евала!

https://www.youtube.com/watch?v=RMnQwjKNHac

3. По разумна покупка не съм правила ха-ха. Струват около 5 лева и си ги взех от ebay. Представлява мини шишенце за парфюм, което можеш да носиш навсякъде със себе си. Сега е сезона на отпуските и пътуванията и вместо да носите любимия си парфюм в куфара, с риск да го счупите и да ридаете след това, слагате малко в това шишенце и готово. Лесно и удобно за всеки! Имайте предвид, че не може да се използва при всяка опаковка. Някои по-луксозни парфюми имат странни дизайнерски решения, които не позволяват това да се случи, но моята тоалетна вода на „Yves Rocher” свърши работа. Още една брилянтна идея взета от бюти блогърките, които следя. Напоследък май само с тях „си общувам”.DSCF2092

Ето ги : http://www.ebay.co.uk/itm/Useful-Refillable-Perfume-Atomizer-Bottle-for-Travel-Spray-Scent-Pump-Case-5ml-/221455263840?pt=fragrance&var=520324388442&hash=item338fc32860

4. Джаз феста в БанскоDSCF2123
Може би трябва да съм по-искрена и да кажа, че самата почивка в Банско ми бе по-любимото изживяване. Не съм най-големия почитател на висенето на плажа до разтапяне, побърквам се! Предпочитам планината. За това избрах да съчетая почивката тази година с това събитие. Ходих и миналата, но тогава бях и през трите дни от престоя ми в града. Този път ходих само за един ден и ще споделя малко впечатления от двете ми посещения взети заедно.
На първо място трябва да кажа, че страшно много ме радва факта, че има такъв фестивал в България (има и други, но този е най-популярен). Не на много места можеш да чуеш джаз и то от целия свят. Наистина страхотни музиканти присъстваха и миналата и тази година. За българското присъствие няма да влизам в подробности по разбираеми причини.

Тази година, освен българските участници, успях да гледам само гостите от САЩ и бях очарована! Групата се казва „Жесант” и вокалистката им е абсолютен мой фаворит. Страхотен глас и присъствие. Музиката, която правят е авторска с джаз, фънк, латино и соул елементи. Много интересна и различна. Ако ви е интересно може да ги проучите тук: http://www.jesantemusic.com/

На откриването валя дъжд, но това не попречи на хората да отидат да гледат, въпреки, че дървените пейки, които бяха предназначени за публиката бяха чисто мокри, а все пак това е музика предимно да слушане, искаше ми се да си поседна, но уви стоях права.DSCF2135

/публиката/

Самият град е толкова мъничък, че няма капацитет да побере всички желаещи да слушат хубава музика и това като, че ли е нещото, което бих посочила като недостатък. Става страшна бутаница и по-големият проблем е паркирането. Ако сте с кола, както бях аз е ужас! Добре, че имахме подготовка от миналата година и паркирахме на едно място, което вече знаехме, че ще има места.
Ако сте любители на джаза или просто меломани задължително посетете фестивала!

5. Джон Маклейн
Не, това не е героят на Брус Уилис от „Умирай трудно”, но прилича на него. Точно толкова смел е! Войн. Това е един котарак, който аз и моя приятел намерихме на улицата в Кюстендил.

10524587_10203928092029878_7872791532857995636_n/така изглеждаше котето, когато го заведохме в клиниката/

Историята е дълга и за това ще я разкажа набързо. Малкият черно-бял котарак лежеше на улицата свит на кълбо и не мърдаше. Когато се приближих до него видях, че е полужив – нападнат от мухи, с наведена в странна поза главичка и едва дишащ. Нямаше какво да направят за него ветеринарите в Кюстендил и го оставих вкъщи в едно кашонче чудейки се какво да правя. Котето си умираше малко по малко, личеше, че е в много болки.
Аз имах котка, която взех, когато бях 2 клас и тя умря по ужасен начин, когато бях 1 курс и даже си спомням, че ревах цял ден в университета цял ден. Излъгах, че е починал мой приятел. Това не беше лъжа.
Знам, че няма как да помогнеш на всички бездомни животни, но по някаква причини това същество не можах да оставя да умре в такива мъки.
Обадих се на моя приятелка, която се занимава с такава дейност – помага за осиновяване на бездомни животни, както и за оказване на помощ на пострадали такива. Тя ми каза, че ако го доведем в София ще се пробват да му помогнат.
Така в 9 часа вечерта се озовахме в клиниката с котарака, който определено не му оставаше много време. Когато лекарката започна да го преглежда се установи, че е блъснат от кола, с травма на лапичката, на главата, на челюстта. В устата му имаше червеи, а температурата му беше ужасно ниска. Абеее умирачка за котаранчо.
Оставих го в ръцете на моята приятелка и лекарката – оттам грижите по спасяването на живота му бяха прехвърлени на тях.
Джон оцеля!
Ето как изглежда в момента. Той има нужда от дом, в който никога повече да не бъде блъскан от коли, а гушкан и обичан.10527515_10203986484729659_6293103182074295156_n
С тази история не търся никакъв конкретен ефект, нито да се изтъквам или пък да карам някой да се чувства виновен за нещо. Има хора, които са отдали живота си на различни каузи и аз им свалям шашка до земята. Просто не подминавайте страдащо създание – било то човек или животинка. Направете дори минимално усилие, за да му помогнете. Уверявам ви, че си струва.

Това е от мен!Очаквайте ме с нов музикален пост скоро! 

ЕЛЕ

DSCF2159ВСИЧКИ ЛИЧНИ СНИМКИ И ТЕКСТОВЕ СА ПОД ЗАКРИЛА НА ЗАКОНА НА АВТОРСКОТО ПРАВО.МОЛЯ, АКО ПОЛЗВАТЕ ИНФОРМАЦИЯ ОТ БЛОГА, ПОСОЧВАЙТЕ ВИНАГИ ИЗТОЧНИКА!

Leave a Reply

