Моите малки тайни преди концерт: )

1. Един ден преди концерта (или запис) никога не репетирам песента, която трябва да изпълнявам. Прекаленото препяване на една песен може да ти стане досадно и след това да изпълниш песента механично, като роботче. Нещо, което изглежда прекалено репетирано, не е интересно.

2. Хубаво е да репетираш на мястото, на което ще бъде концерта или участието. Гласа има нужда да свикне с обстановката. Например ако е много влажно или пък прашно в залата е хубаво гласа „да знае”, да се аклиматизира.

3. Сън! Легнете си рано и се наспете. Не стойте на компютъра да гледате сериали.

4. Никога не  пея на празен стомах. Храната е важна за общото състояние на организма и като цяло за тонуса. Не стойте гладни! Но и недейте да обядвате обилно с тежка и мазна храна. Ще ви се приспи, ще станете лениви и съответно и публиката ще заспи.
Разковничето е в баланса! Лек обяд или следобедна закуска 2 часа преди самото пеене е идеалния вариант. Поне аз се чувствам добре така.

5. Чай преди концерт? Ъ… не! От чая пресъхва устата. Същото се отнася и за алкохола. Вода – много малко. Изобщо течностите не ми влияят добре, преди да пея. Колкото повече вода консумираш толкова повече ти се пие и гърлото ти пресъхва. За това дръжте се хидратирани през деня, за да няма кашлици и хрипове на самото участие.
Между другото ако сте като мен и се притеснявате винаги преди пеене (ама винаги) внимавайте какви успокоителни пиете преди концерт. Това го казвам сериозно, понеже съм виждала на живо какво прави лексотан + алкохол + стрес. Пълен нокаут. Един валидол и живейте! Ха-ха
Послепис: бананите действат успокоително. Шоколада действа като дрога. Оправя настроението за 30 минути и после те скапва.

6. Ако сте на конкурс силно ви препоръчва да стоите на страна от сцената, където се изявяват другите. Това винаги ме притеснява и стресира повече.

Screenshot_1

снимка: Blagoslav Samardzhiev

7. Имам малка параноя относно разни вируси и грипове, особено, когато ми предстои изява. Винаги си стоя вкъщи преди концерта. Не искам в последния момент някой да ми кихне в лицето и да замине целия ми труд.

Това са моите навици, когато става дума за пеене. Малко съм параноична за някои неща. А вие имате ли си някакви ритуали подобни на моите, които правите, преди да пеете? Споделете.

Закон за авторско право

Всички текстове и лични снимки в този блог са авторски и като такива подлежат на защита от закона за авторско право Чл.З(1).1Mоля, при копиране да споменете първоизточника и да поставите линк към блога.

2 thoughts on “Моите малки тайни преди концерт: )

  1. Много ми беше приятно да прочета тези малки ритуалчета. Аз не пея, но разбирам целия труд и напрежение, които се влагат в такъв тип работа. И все пак… съвсем човешко си е да се притесняваш преди изява.. от какъвто и да е тип 😉

    • Радвам се, че е било интересно за четене. Разбира се, че е човешко да се притесняваш!Предполагам, че тези малки ритуали, които правя могат да се приложат за всяка професия или повод свързан с публична изява.
      Благодаря, че ми писахте коментар!

Leave a Reply

