„5 музикални вдъхновения ” Part 1

Естествено ще говоря за моите лични вдъхновения в музиката!
Това са дамите, които обожавам и, на които подражавам с много любов!

Първа в списъка е Bethany Joy Lenz!Screen Shot 2013-08-10 at 1.38.35 PM

Близките ми хора знаят, че гледам много сериали. Много! Даже на моменти съм следила над 20 едновременно. Първият, който започнах да гледам е „One tree hill”(2003-2012) и това се превърна в пристрастяване. Едно от най-прекрасните неща в този сериал е саундтрака! Той живее отделен живот от сериала. Толкова е ценен и уникален. Епизодите са изпълнени с песни на непознати за България групи и изпълнители, които откривах с всеки нов епизод. Именно там се запознах с моята любимка Bethany. Тя е актриса и певица с невероятен талант и глас. И е много красива!

Front

source : http://www.bethanyjoy.com/

Гласът ѝ е всъщност нещото, което обожавам в нея. Има огромен диапазон, низини, височини, има фиилинг. Може да пее всичко. Чувала съм песни почти във всякакви стилове изпълнени от нея – джаз, фънк, кънтри, модерен поп. Тя може да пее Всичко! Просто не знам как може някой да не я обича?! Песните и са ми удобни и често правя нейни кавъри. Дори съм записала любимата ми нейна песен ” Quicksand”. Съвсем скоро ще запиша и още една, която пак чух в сериала. Естествено в нейно изпълнение.

http://www.youtube.com/watch?v=FVD_Pkg9L8Q  <—– ” Quicksand”

Определено Joy ми е номер едно в листата на любимите изпълнителки и ви препоръчвам да чуете някои нейни самостоятелни песни, както и тези на дуета, в който тя до скоро пееше „Everly”.

Минавам към следващата ми любимка, която няма нищо общо с предната нито по стил , нито по имидж , нито пък като послание към публиката.
С нея се „запознахме” през лятото на 2012 година и оттогава сме първи приятелки. Lana Del Rey.

121108-lana-del-rey-bel-air_0
Lana е палава, секси, невинна и опасна едновременно. Понякога е Лолита –крехка и нежна. Друг път е бунтарка.
Обожавам я! Тя е актриса. Тя е луда. Тя е пълна откачалка и непукист.
Тя е толкова оборотен изпълнител. В интернет можете да чуете десетки нейни песни, които никнат като гъби след дъжд, което за мен е голяма радост. Почти всеки месец има нова песен в мрежата.
Това, което харесвам в нея на първо място е стила на музиката, която прави, както и 99% от песните ѝ. Просто с нея трептим на една чистота. Всяка дума, която пее сякаш съм я изживяла.
Естествено самият ѝ стил мога да определя като „надрусан с лек привкус на депресия” ха-ха. Това разбира се е мое, закачливо определение, но Lana не е за хора, които по природа са весели и приповдигнати. Точно обратното тя е за такива, които са силно емоционални, но често тъжни и носталгични, като мен.
Доста често с нея си говорим в тъмното, само двете, сами пред монитора.
Много често чувам, че не е най-добрата певица и няма много глас, но за мен тя е уникален артист. Когато пее на живо гласа и може да звучи тънък и писклив, а в други моменти пее толкова ниско, че ти се струва, че слушаш мъж. Просто прави каквото си иска с гласа си.
Пробвах се да направя един кавър на нейна песен. Можете да го чуете тук: http://www.youtube.com/watch?v=ec2UMpKL1yU

Продължавам с още една певица, която е само на 28 години, но вече е пример за подражание на толкова млади момичета! За нея също разбрах от сериал. Става въпрос  за Lea Michele. Тя е типаж певица, какъвто аз никога не бих могла да бъда. За това просто я обичам и ѝ се възхищавам за невероятния талант, който притежава. В това малко телце се е събрал толкова огромен, мощен глас, че няма как един човек, който се занимава с музика професионално да не я харесва и да не ѝ сваля шапка.

d12af182-0870-494d-8631-af0c4e0baf45Първите години на нейната кариера са преминали на Бордуей и разбирам защо. Дайте на тази крехка мацка една огромна песен от мюзикъл и ще и разкаже играта!
За огромна жалост тя преживя огромна загуба през изминалата година, но все пак успя да издаде първия си самостоятелен албум през Декември 2013, който се казва „Louder”. Можете да разчитате на това, че този албум ще бъде много емоционален и истински, а не само поредната порция безсмислени тракове.Задължително трябва да се чуе.

Има една певица, която обичам от дете. Не мисля, че това е изненада при все, че съм била дете през 90-те. Тогава всяко малко момиченце я обичаше. Mariah Carey!  mariah-carey
Не мога да кажа, че през годините съм била невероятен и всеотдаен фен, но определено тя е жената, която ми е повлияла още от съвсем крехка възраст, защото си спомням как се вживявах на „Without you”  и съвсем не се шегувах на високите тонове. Не мога да се отрека от миналото си! Ха- ха
За качествата й няма нужда да обяснявам, всеки знае за петте октави. Определено в последните години стила ѝ не ми харесва. Аз обичам нейните златни години в самото начало на кариерата ѝ.
Според някои Марая си има наследница, а именно Ariana Grande. Определено двете певици имат сходни гласове и Ariana често прави кавъри, пуска ги в нета, за да покаже, че и тя владее екстремно високите ‘whistle” тоновете, които са запазена марка на Mariah Carey.
Определено има прилика в гласовете на певиците. Нормално да се роди поне още една с пет октави. Не може винаги един да държи рекорда.

Ariana_Grande_-_Yours_Truly_(Album_Cover)
Ariana издаде дебютен албум през 2013 година –  „Yours Truly” , който тя самата описва като пътуване във времето на R&B музиката на 90-те години и наистина звучи точно така! Като моето детство. Между другото се „спуках” да слушам този албум и  го препоръчвам на ценителите. Определено е мой любимец, а и изпълненията са от висока (много висока) класа, което за мен винаги е от значение.

Сега се пренасяме няколко десетилетия назад, когато музиката имаше съвсем различно значение. Тя имаше душа и послание. Имаше истински смисъл! Тази жена е родена през 1917 година в щата Вирджиния и се казва Ella Fitzgerald. Ella Fitzgerald

Не мога да повярвам, че преди 6 години не съм знаела за нейното съществуване, а сега съм благодарна на онази сила, която я е изпратила на земята при нас. За мен тя е ангел. Нечовек. Ела е оказала такова огромно влияние върху джаз музиката и изобщо върху целия музикалния свят, че няма как и мен да не ме подмине нейната магия. Изобщо и за миг не се опитвам да ѝ подражавам, понеже това е невъзможно. Обаче обичам да я слушам и да откривам безбройните и таланти докато пее. Тя цялата е музика. Гласа й спокойно може да замести някой от инструментите в бенда зад нея.
Мислех да пиша дипломната си работа върху нейния живот и кариера и за това гледах и четох много за нея. Тя е имала тежък живот, прекаран в бедност и недоимък. Била е тормозена от доведения си баща и в крайна сметка на съвсем крехка възраст бяга от вкъщи. Накрая се озовава на улицата. Да, великата Ела е била бездомна за известно време. Тя не е имала никакво намерение да става певица, а напротив искала е да стане танцьорка. Във филм направен за нея разказват как се явява на прослушване за таланти с танц, но се налага да спасява положението с песен. Тогава печели първо място и 25 долара. Става въпрос за 1932 година!
Една от любимите ми истории е тази, в която гостува в Германия и докато пее пред хиляди забравя текста на песента си и започва да импровизира, като дори измисля нов текст и полудява публиката. “Ella in Berlin” става най-продавания й албум именно заради това изпълнение включено в него.

Следва продължение….. ( че може ли само шест дами да спомена?!)

Закон за авторско право

Всички текстове и лични снимки в този блог са авторски и като такива подлежат на защита от закона за авторско право Чл.З(1).1Mоля, при копиране да споменете първоизточника и да поставите линк към блога.

Leave a Reply

